18 feb Meesterwerk
Dit zijn de handen van een meester.
Een meester aan het werk.
Aan zijn meesterwerk.
Ik ben in zijn klas en mag met alle kinderen het Schatgraversspel spelen.
De meester doet mee en helpt zijn leerlingen groeien door hen mooie schatten toe te bedelen.
Hij gaat zelfs ver buiten zijn comfortzone door mee te spelen met de fantasieopdrachten. Dat hij een verlegen pauw is, dat hij een citroen eet en dat hij met zijn ogen dicht een appeltaart kan ruiken.
Hoe mooi is dat! Gewoon het werk even lekker laten liggen en bezig zijn met dingen die blij maken. Door ieder kind een uurtje Schatgravers te gunnen kun je al meer positiviteit en optimisme creëren.
Als afsluiting doet de hele klas mee met het visualiseren van een eigen schateiland. Met jouw talenten en kwaliteiten, jouw wensen, jouw leerdoelen, met de mensen bij wie jij je veilig voelt en de dingen die jij het liefste doet.
Er ontstaat een voetbalfamilie-eiland, een baby-eiland, een eiland vol magie, een sporteiland, een diereneiland, een eiland vol palmbomen, een onderwatereiland, een chill-eiland. Zelfs degene, voor wie “creatief” eigenlijk “spannend, want dit kan ik niet zo goed” betekent, maakt er iets van.
En de meester, die zichzelf niet zo creatief vindt, oogst blikken vol bewondering van zijn klas. “Meester, wat kunt u goed tekenen!”
Dat is toch meesterlijk mooi!